Nybyggarn 0 Postad 1 September , 2006 Det duger nog för denna säsong. Du får försöka en gång till efter sjösättning nästa vår. Du kommer att bli expert på detta, Peder. Garanterat!!! Mvh, Philip Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PederGbg 2 Postad 1 September , 2006 Haha...expert vet jag inte riktigt :-) När vi ses på böjan så är det jag som bjuder på öl :-) Tack än en gång Philip och Orven Uppdraget slutfört Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 2 September , 2006 Öl Nja, tittade i din sjöbod och om det är du som är på bilden så blir det inte någon öl på år och dag . Bara skojade Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nybyggarn 0 Postad 2 September , 2006 FourX vill jag ha! Alltså XXXX... Fast Lapin Kulta är inte så pjåkigt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
oceanis 2 Postad 2 September , 2006 Har följt PederGbgs arbete via tråden och tycker det är kul att se hur Peder har kämpat med sina motorkuddar. Grattis till resultatet Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PederGbg 2 Postad 3 September , 2006 Tur att det finns människor som vill hjälpa till. Jag köper öl av alla de sorter :-) Som sagt tidgare i tråden Trägen vinner //Peder Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 3 September , 2006 Gött jobb. Lycka till och ser du min båt så hälsa på. Går inte att missa. Mvh / Orven Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
skibbe 0 Postad 28 Februari , 2007 Hej på er, Bra tråd det här och intressant. Jag har en TAMD 71B motor med MG 507A backslag som lever f...n (malande stenkross blandad med vatten) vid både fram och back på tomgång (korrekt tomgång). Vid endast något lite mer varv så blir allt lungt och normalt. genomföringen är en Vetus havsvattenkyld och trådtätad historia. Allt från 1990. Kuddarna ser och känns ok och axlar och propellrar var på service i fjol och ditsatta korrekt vad jag vet (gjorde inte den delen själv, tyvärr). Vad tror ni om flexibel gummikoppling mellan axel och backslag? Någon som har erfarenhet av att ha bytt/satt dit en sådan för att slippa ojudet? Hilsen Skibbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser