Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025
aramix

motorn slocknar..

Rekommendera Poster

Hejsan! Jag har äntligen fått i båten och efter att ha fixat båtmotorn. Den startar utmärkt och går väldigt tyst och fint. Den går fint i vattnet men ska man gasa på full gas så slocknar motorn. Jag tror det är bensinen som är sur eller kan det vara något annat som att den inte bränner bensinen tillräckligt snabbt?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Hej,

Motorfabrikat, modell och årgång?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du bytt bränslefilter??

//Thorax

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

papegojblandningen verkar ha samma fel som den andra djurvännen fishy beavern   annonyma motorer med fantastiska fel,  tror vro pumpen har patentlösningen på alla dessa problem. Skulle heller inte förvåna mig om alla dessa djurvänner är alias för vro pumpen. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Gäst

aramix skrev på annan tråd:Jag har fått ärva en motorbåt en terhi 450 tror jag att det är och på den sitter en tohatsu 30 hk (80-talare). Den går bra och motorn är väldigt fin för att vara så gammal. Hur ska jag hålla den fräsch? Gärna tips och ideer på årlig service och vad man ska tänka på när man spolar av och gör rent den. Alla tips uppskattas!

Är det denna som slocknar???Den går fint i vattnet men ska man gasa på full gas så slocknar motorn. Jag tror det är bensinen som är sur eller kan det vara något annat som att den inte bränner bensinen tillräckligt snabbt?

Sur bensin har vi alla med tanke på priset så det fel hoppar vi över, däremot så är det troligare att den inte får bensin tillräckligt, gammal härtsad soppa i tanken, eller i flotörhuset, igensatta munstycken, läckande backventiler i soppa pumpen eller pumpmembran,  dåliga slangar luft sugs lättare än vätska.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...