d88-jwn 0 Postad 14 Juli , 2006 Vårt kylskåp stör vår VHF.. Jag har installerat ett filter på 12v till kylskåpet (spole plus kond ihopgjutet). Men men, jag tror ljudet minskade men det finns kvar Finns det någon annan här med erfarenhet? Ljudstyrkan på brummet går inte upp och ner med volymen för övrigt. Jag tänkte lägga på ett avstörningsfilter till radions matning också. I övrigt kan jag bara komma på att sätta metall runt kompressorn eller köpa nytt kylskåp fast de alternativen är inte spec roliga! Må gott alla, hoppas någon gjort ngt liknande hej/Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 14 Juli , 2006 Avstörnings skyddet brukar göra bäst resultat på radions matning, hjälper inte det blir det nog att köra kylen på ett eget batteri. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
d88-jwn 0 Postad 14 Juli , 2006 Mm, jag kommer att prova att sätta ett filter där (också) ikväll - hoppas det hjälper.. Jag rapporterar för andras nytta Tack för ditt inlägg - hoppas du inte har rätt med sep batteri hej/Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 14 Juli , 2006 har du lagt en gemensam jord och ev en gemensam plus innan säkringsdosan som sen troligen delar upp allt till olika håll med säkringar. Gör så här isåfall koppla bort radion från detta systemet och dra den direkt till batteriet. Förklaring: de spänningsfallet som bildas i kablarna gör också störspänningar kan ge mer oren spänning ju längre från batteriet du är. renast spänning kurva har du direkt på batteriet, säkra upp radion helt separat och se till att inget annat jordar i radion. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
d88-jwn 0 Postad 15 Juli , 2006 Bra tips. Tack så mycket! Jag störde av radion med hjälp av en ferritkärna på matningen enbart men det gjorde ingen skillnad. Jag ska testa med att köra någondera på eget batteri (för test bara) och kolla också. Tänker att det kanske kommer genom luften pga gamla motorer i kylskåpet om kolet blixtrar o så..Nåväl, nu ska jag ut i några veckor så vi får stå ut så länge hej/Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
d88-jwn 0 Postad 26 Juli , 2006 Lösning (-en) var att dra en egen kabel till batterierna från VHFen. Avstörningarna får väl sitta kvar ändå, nu när de ändå sitter där Tack för tips hej/Johan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser