fiskarbaver 0 Postad 12 Juli , 2006 Det fins mycket stor fisk i vätter. Många ädelfiskar som lax öring och mandra som jag glömt. Fångade en gädda på sådär tio kilo. Måste säga det var tungt att dra in den. Vid båtkanten bet han av linan. Fin trofee anars. Men vättern bra fiskevatten! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rache 0 Postad 17 Juli , 2006 hej det låter bra. Men annars tycker jag att det är dåligt med vätternfisket. I motalaviken dynudden råssnäs småbåtshamn och tegelviken är det inte så där jättebra fiske. har fått några små enstaka abborra förra året. Även i Vadstena hamn vid vallgraven har det int varit så bra. Mjölnaåns utlopp vid Vättern har varit dåligt i år. Funderar på om det är bättre vid Hästholmen eller Öninge. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
benwhy 3 Postad 22 Juli , 2006 Håller mest på med lodutter. Det verkar som om fisket blir sämre om man jämnför med hur det var för 10 år sen. Då var det inga problem med att bara åka ut och ta upp en röding. Nu är det inte så självklart längre. Vet inte med säkerhet vad det kan bero på. En del säger för mycket kräftor andra säger annat. Men fisket är kul och rödingen, om man får någon, är god. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
rache 0 Postad 23 Juli , 2006 ja där ser man. Var runt denna enorma sjö bor du då? Jag bor i motala om jag inte sagt det. Var i Hästholmen men det var bara tre aborrar på 3- 4 timmar. Men nu är det väl högsäsong för kräftor. Det går ju att börja redan i Juli. Hade bra. Hälsn.Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
benwhy 3 Postad 2 Augusti , 2006 Jag bor också i Motala. Jag fiskar mest runt Fjuk och vid Röknen. /B Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dragon 0 Postad 7 Augusti , 2006 Inga problem att ta ett par laxar utanför Hästholmen på ett par timmar tycker jag. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 9 Oktober , 2006 Ja oftast drar man några Laxar på ett par timmar. Men sen finns det vissa dagar då man har mycket tid till att dricka kaffe vid uteblivna hugg. Men det är väl det som är tjusningen med fiske. Det ska inte bara vara att åka ut och hämta dom. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Yadis 1 Postad 2 Maj , 2007 Om man har båten i Askersund, var är närmsta stället att fiska lax då? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gesse 0 Postad 4 Maj , 2007 Efter vad jag har hört så är det trögt Laxfiske i norra Vättern. Granvik brukar vara ganska bra i början på säsongen och sen går det bra i nästan hela sjön förutom då i norra delarna konstigt nog. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser