minbuss 1 Postad 12 Juli , 2006 Försöker igen. Har lyckats få bort impellerlocket, men var tvungen att klyva det. För att få loss proppaxel hur bär jag mig åt? Muttergängorna är stukade på proppaxel, därför måste den loss. Har fått bort yttre locket innanför propp med lager o packbox, sitter ett stort kullager innanför. Hur få bort det? Jag vill ha drevet rensat/tomt på prylar för blästring o målning därav frågorna. sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 679 Postad 12 Juli , 2006 Ser det ut så här ?? Om så är fallet ska det bara vara att dra ut axeln ihop med lagerbäraren 61 på bilden Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 12 Juli , 2006 Hej Gelis! Inte riktigt, äldre ändå. Tack för din hjälp. Inte många som grejar med äldre Murclor tydligen. Sitter ju även växelmojängen i framkanten, hur få bort den? Ska impellern bara vara att dra upp längs med drivaxeln? Mera frågor. :-) sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 12 Juli , 2006 Är det vanlig propellerkona på din propeller? Inte avgasutsläpp genom propellercentrum. Jag har sprängskisser på Merc 400 från 1961 dock utan partlisten.Den är det inte avgasutsläpp genom propellern. Kan kopiera åt dig om du är intresserad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
minbuss 1 Postad 12 Juli , 2006 Hej Nordin! Nix inget avgas genom propeller, skulle vara mycket vänligt om du ville kopiera. Vet inte om det skiljer något 59-61 emellan, någon som vet? sten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser