kaptenvermland 0 Postad 12 Juli , 2006 så var man där...igen...planering av ny båt...Har haft rätt mycket med båtar från en röd plastig selco till 31 fot och dubbla Dieselsexor..men aldrig nån US DC med vinkelåtta..Tittar söker läser..Letar gjenom detta utmärkta forum och kollar på det som man är mest rädd för...bensinförbrukning och kvalitet.Just nu är det dödt lopp mellan en Sea ray 240 sundancer eller en Larson 254 cabrio,Rätt likvärdiga båtar i mitt tycke.Troligens rundt 99-01.Vad är då frågan?.Jo..lite mera realistiska funderingar kring benzzzintörsten.Är det realistisk och tro på 1,5 L dist.? Det blir med efi och duoprop.en 5.0 5,7.Kvalitet er ett annat tema som flitigt kommer upp ang. US DC..Förhoppningsvis har det blivit något bättre än slutet 80talet och Bayliner...Min enda erfarenhet av typen båt som inte lämnade mig specielt impad på begreppet kvalitet.Vet det kanske blir lite mothugg här ..fast så är det...i min lilla värld;-)Så fram med det nu...hur mycket surplar dom i sig?..igjentligen är det skit samma för jag SKA ha en sådan ändå...:-D...men alltid bra att höra andras erfarenheter. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jocke-SeaRay 13 Postad 12 Juli , 2006 Räkna med 2L/nm ...allt under är bara plus ! // Jocke med en SeaRay Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Kickdown 3 Postad 12 Juli , 2006 Tjena! Jag har en Sea Ray 240 -03 med 5,0 mpi och bravo3. Den suprlar i sig 1.7l/distans vid 24-25knop. Lycka till med köpet Thomas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mancruiser 0 Postad 12 Juli , 2006 ok,lycka till,men räkna me att ligga med öppna motorluckor ofta,bensinen kostar vad den kostar,man kan alltid bryggsegla.....v8:or krånglar ALLTID! (nu får jag väl alla daycruisers på mej) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kaptenvermland 0 Postad 12 Juli , 2006 Aj fan...Jag hoppades dom fortfarande skulle vara som i mina gammla mustanger..pålitliga gjutjärnsspisar.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rexco 2 Postad 12 Juli , 2006 Det är dom oxå... Förutsagt att dom sköts... Oljebyte etc... Ser inget fel i att köpa en 8a den är minst lika pålitlig som mercrusiers 6a... om inte bättre... Få se nu Volvo bygger sina 8or på Gms gamla block... konstruktionen är väll över 50år gammal vid det här laget och väl utprovad... Delarna är billiga och lätta att få tag på så vad är problemet??? Bensintörsten får ses som ett mycket litet problem Och som Jocke nämde 2L Dist är vad den troligtvis kommer att suga i sig men vad spelar d för roll Du Tjänar minst 100 000kr på att köpa en jänkare och det får man mycket bränsle för... Så rääds ej 8an Syna den noga innan köp bara... LYCKA TILL !!!MVH REXCO!!! Som åker V8.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pandorra 0 Postad 27 Oktober , 2006 Ja vad dricker dom?? Våran bayliner 3255 med dubbla maskiner från 2,2 - 3,8 beroende på fart. 23 knop enl, gps och navman förbrukningsmätare: 2,7. men det är det värt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser