fluglax 0 Postad 11 Juli , 2006 Hej.Inser att jag måste köpa en båt för att kunna utnyttja västkusten till fullo.Båten kommer att ligga på Tjörn och användas till flugfiske efter H-öring,pilka torsk och till viss del camping.Då det finns ett litet barn i familjen har jag funderat på en Ryds Camping eller liknande (även något dyrare). Finns det någon som har erfarenhet av liknande? Hälsn jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dragon 0 Postad 12 Juli , 2006 Flipper 570, Scantic 570 är ganska lika Ryds Camping men går bättre i sjön Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jensa 0 Postad 12 Juli , 2006 hm kanske uttern 6000 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fluglax 0 Postad 12 Juli , 2006 på vilket sätt går den bättre i sjön? snabbare,stabilare eller säkrare?Jag är inte så kunnig så om du orkar förklara uppskattar jag det. Hälsn jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fiskarn1 0 Postad 13 Juli , 2006 DC eller WA båt. En HT båt får du såga endel i för att kunna använda den för fiske. Har en örnvik 530 HT med en 85hk. för fiske och failje båt en av dom bättre i sjön sas det. den båten kräver trim plan för att man skall kunna ha familjen med, en båt som går bra i sjön blir tung driven , saknar vinden i håret på sommaren. Mvh. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
fluglax 0 Postad 13 Juli , 2006 tack för tipset hälsn jonas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser