Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Terrafobica

Loopen borde skämmas

Rekommendera Poster

Tankade båten för ett par veckor sedan på Loopen marin i centrala Stockholm till det facila priset av 13,70:- per liter.  Visst, att båtsoppan kostar mer än att tanka bilen har man ju fått lära sig.  Men en mack som ligger i stan och som nås med vanlig tankbil, hmmm?  Nåväl, en vecka senare var det dags att tanka igen, nu på en liten mack på Lådna, en ö ganska långt ut i skärgården.  Att frakta soppan dit borde väl göra att det är ännu dyrare där, men nej.  Blev faktiskt riktigt förvånad när de tog 13,19:- per liter, och det efter en höjning på tio öre samma dag.  Nu är det fördigtankat på Loopen för mig i alla fall.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan berätta att en vän tankade båten på en Marina i vår för 1.3kr/l

Någon hade förmodligen programmerat ett decimalfel på automaten.

Men vi hade en väldigt trevlig resa då det blev mera pengar över för Öl&Matsmiley-cool.gif\

/Mackez

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Båtmackägarna har väldans kort säsong att dra in stålarna på om man jämför med land-dito. Passar det inte får väl de som vill släpa dunkar till sina båtar istället, det är ju upp till var och en.

/LC

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Lådnamacken har förmodligen ännu kortare säsong än Loopen, och säkert också mindre omsättning, ändå ligger de bättre till i pris.  Det är väl bra att också de blir utsatta för konkurens.  Jag vill veta vad soppan kostar på de olika mackarna i och runt stan.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej! Bodde ett tag i stockholms skärgård och hade då en liten motorbåt. Brukade tanka både bilen och båten på Dalarö. Jag vet inte om ni vet hu det ser ut på macken där, men den är uppdelad i två, en för båtar och en för bilar. Om man la till vid bryggan och tog tanken med sig till baksidan där bilpumpen står så var det nästan en krona billigare!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Är motorbåtsägare så totalt okänsliga för bensinpriset?  Inte jag i alla fall.  Nu när priset närmar sig 14 kronor litern så borde vi väl tipsa varandra var man kan tanka billigast. 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...