Edvin 0 Postad 10 Juli , 2006 Hej jag har en Windy 8000 och har planer på att motera in ett ankarspel i aktern. Jag har funnit att bandankarspel skulle passa bra att sätta i motorbrunnen. Vad har ni för erfarenhet av bandankarspel typ Anchormatic? Troligtvis är en blyad lina bättre då denna håller ut aktern utan att linan är spänd. Tacksam för svar//Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbepp 1 Postad 10 Juli , 2006 Hej, vill ge dig ett tips att tjäna pengar och strul på, skulle nästan kunna ta betalt bara för att säga det, för jag kan garantera att säljaren inte säger det. Jag har haft ett ankarspel, osäker på namnet om det var Ancormatic eller Anchoring, ser ut som att fungera bra med bandlina, bra motoreffekt osv. Men, det som är hemskt dåligt är underhållet. På min satt det en gummirem som skulle styra ankarbandet jämnt och fint runt stora ankarrullen. Efter ett par år tillsjöss så var den av, ringde för att köpa hem en ny. Fick besked om att jag måste lämna in hela ankarspelet, då de måste demontera hela spelet och det var så komplex ihopsatt när motorn sitter i stora ankarrullen. Jag tror jag fick offert på 2-4 tusen kr. Köp inte ankarspel med gummiremmar inne inom spelgården(om nu inte de hittat ett sätt att kringgå detta) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Edvin 0 Postad 13 Juli , 2006 Stort tack för ditt råd, Anchormatic har som du skriver en tandad gummirem som sitter så man tvingas demontera hela spelet när det är dags att byta. Trevlig sommar//Per Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser