Nitro 2 Postad 9 Juli , 2006 Hej storfiskare (fast ni verkar lite få till antalet)! Nu skriver jag direkt att tyvärr har jag inget bildbevis på vad jag kommer att hävda. När vi var ute och fiskade söder om Måseskär tisdagen den fjärde juli var fångten både varierande och god. För vi fick både, makrill, torsk, långa, bleka och framför allt stor vitling. Med stor vitling menar jag fiskar som var över 40 cm långa och vägde runt 1 kg styck. Det är första gången jag fått så stor vitling. Hade det bara varit en så kanske jag inte blivit så chockad men nu var det 4 stycken som blev filéade i den allmänna euforin. Totalt fick vi upp 40 stycken vitlingar. Så nu har vi verkigen frossat på en av havets läckerheter. Den nu kommande frågan vänder sig av förståliga skäl endast till riktiga havsfiskare (fiskande på väst- och sydkusten, frågan är inte ställt till fiskande på ostkusten) och lyder: finns det någon annan som fått ovanligt stor vitling i år?/skitfiske på er/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
jacobh 0 Postad 10 Juli , 2006 Jag brukar också fiska just söder om Måseskär, men har haft riktigt oflyt när jag varit ute i år. Bara fått små, små torskar och ett par knotar. Har inte testat på några veckor nu, men blev riktigt sugen när jag läste det här! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 10 Juli , 2006 Hej Jacobh!Du kan väl ge dig till känna ifall du skulle se skjulet. skitfiske på er/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 17 Juli , 2006 Här kommer bildbeviset jag inte trodde jag hade. Bilden är tagen uppe på kyllådan och dess längdmått, vad sägs? Finns det någon som fått en större vitling?/skitfiske på er/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser