Bitte 0 Postad 7 Juli , 2006 Har lite varmgång i min MD21:a och undrar om någon har bytt termostat och kan berätta tillvägagångssätt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 9 Juli , 2006 Har inte bytt någon termostat i min MD 21. Har du kollat impellern ?. Har du kollat om det kommer kraftigt med kylvatten i avgasutsläppet ?. Internetadresser. Serviceböcker m.m. från Volvo Penta http://www.volvo.com/volvopenta/se/sv-se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Bitte 0 Postad 10 Juli , 2006 TAck för ditt svar. Impellern byttes i våras. Det kommer ordentligt med vatten i båda utsläppen - skall det inte göra det? Hälsningar Bitte Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AndersG 1 Postad 10 Juli , 2006 Har bytt termostat på min MD21.Det är bara att släppa på slangarna och skruvarna runt själva termostathuset och vicka lite så lossnar det.Under sitter termostaten och den är bara att lyfta ur och sätta dit den nya.Sedan är det bara att sätta dit en ny packning och ev. lite packning på tub för att säkerställa från läckage och dra dit alla slangar m.m igen. Lycka till! 1 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser