klangebo 0 Postad 6 Juli , 2006 Hej , jag har en evinrude 50 hk från 75 som jag tänkte bygga elstart på ( det är dragstart nu)Nått speciellt att tänka på ?Ska skaffa startmotor, relä, kablar och nån form av knapp.Nått mer som behövs eller har ni några bra råd eller tipps hur jag ska gå till väga?// Dennis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gameburg 1 Postad 7 Juli , 2006 Är det verkligen värt besväret och pengarna? Motorn kan väl inte vara värd många tusingar med tanke på sin ålder? Är svänghjulet byggt för kunna montera elstart i efterhand? Tänk på att ha ett tillräckligt kraftigt relä, startmotorer brukar dra lite kräm. mvh Patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Micklar 0 Postad 7 Juli , 2006 Jag har sett en del lustiga varianter på detta. En kille jag vet sågade hål i kåpan och satte startmotorn upp och ned. För att göra det hela extra snyggt täckte han startmotorn med en kaffeburk. Ta det bara lugnt och planera allt så får du nog inga problem. Lycka till! /Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 181 Postad 7 Juli , 2006 Finns det möjlighet att stoppa i en Dynastart i stället? Då får du startmotor och generator i ett. Den laddar visserligen sådär, men har man inte massor med strömslukande utrustning räcker det gott och väl. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
klangebo 0 Postad 17 Juli , 2006 Hallå, nu har jag köpt en startmotor från en 75 hk jhonsson och jag fick med alla kablar plus tändnningslås. Så det vara bara att montera,laddning fans redan på motorn. Jag fick slipa ner fästena till startmmotorn ca en halv cm för att det skulle passa , men nu funkar det hur bra som hälst! Mvh Dennis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
klangebo 0 Postad 17 Juli , 2006 Glömde att skriva att det kostade mig med alla grejjer att bygga startmotor ca 1500 , jag tycker det var värt det! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mangen5 0 Postad 17 Juli , 2006 Kul att höra att det fungerade! Jag gissar att det var klart med fästen mm i motorn redan eller fick du modda det också? MVH Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
klangebo 0 Postad 27 Juli , 2006 Nej dom fästena var klara ! Så det var brara att montera. Mycket nöjd.Mvh Dennis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser