Guda 0 Postad 6 Juli , 2006 Ett problem har uppstått under de senaste turerna. Vid start är tomgången för hög, på gränsen att den rusar. Enda sättet att lugna motorn är att lägga i växel och då med ett tungt klonk. Tidigare var tomgång låg och fin och det var inga problem att krypköra. En lite udda fråga, för en massa år sedan hade jag samma problem med en motorcykel och då berodde det på tjuvluft eftersom cylindern/locket saknade en bult. Kan något liknade hända en VP B30? Eller vad är felet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 6 Juli , 2006 Kolla först att spjällaxeln går tillbaka fullt... Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Guda 0 Postad 6 Juli , 2006 Ok, innan jag börjar leta - det är den långa axel som går genom förgasarna? Och när jag hittat den, kan det vara en fjäder som är sliten eller så? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 6 Juli , 2006 Ja, en lång axel som går mellan förgasarna....den ska gå ända hem till stoppet...... Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser