simply 0 Postad 6 Juli , 2006 efter mycket om o men ligger min flipper flash i sjön med ny motor och givetvis skall ju inte allt vara en dans på roson ens nu...drevets backspärr (eller vad ni kallar det) som håller drevet på plats när man backar ligger inte i ordentligt vid fullt rattutslag åt styrbord. ett kvarts varv tillbaka o det är lugnt. några tips?jag misstänker växelvajern lite då framåt växeln las i av nån anledning häromdagen när jag rattade för fulla muggar ;/ //andreas Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tobbepp 1 Postad 7 Juli , 2006 Jag har 280 drev, den spärr som jag har hittat sitter i samband med tiltpumpens kolven. Som du kanske känner till så kan man tilta drevet(dock absolut inte under gång!!) När man tiltar upp så trycker en tiltkolv uppifrån och ner, då trycker den samtidigt ner spärren som frigör drevet. Spärren är fjädrad och ska fjäldra tillbaka spärren när kolven gått tillbaka, den kan man behöva smöjra inför varje sommar. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser