Gå till innehåll
lördag 04 januari 2025
patrik15

Varning summern drog igång !!!

Rekommendera Poster

Var ute i söndags och åkte när vi skulle ta oss hem , då kom ngr snabba tjut , stängde snabbt av motorn o kollade om jag kunde hitta ngr fel men oljemätarn visade ok samt tempen . Satte på motorn igen och inget läte !

La till som vanligt . Var ute i dag och vid start kom detta tjut tillbaka . Stängde av direkt och kollade men hittade inget fel , satte på motorn igen och inget pipande . vi tog en tur och allt var frid o fröjd , när vi skulle där ifrån så kom det tillbaka . stängde av o kollade alla mätare men hittade inget . startade och det lät inget körde sedan runt i ca 40 min och sedan in till bryggan och stängde av motorn . Jag har en mercruiser inombordare 220hk från 2005. Vad kan det vara !!!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Kolla om det inte står något i instruktions boken har för mig att olika saker har olika antal ljud pip.

Mvh Marcus

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har du kollat drevoljan i behållaren inne i båten? Där sitter en tryckvakt som larmar i fall oljenivån är för låg.

//Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej . ska kolla imorn (fredag) om det e drevoljan verkar vara det enda logiska .

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej det var som vi trodde det var för lite drevolja som gjorde att summern tjöt !!! tack för hjälpen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...