Jamtland 0 Postad 5 Juli , 2006 Hej! Jag har läst alla inlägg om urkoppling av Johnson VRO och funderar på en tillfällig snabblösning. Borde det inte gå att bara tömma oljetanken på ojla och sedan fylla oljeblandad bensin där (1:50) samt att blanda 1:50 i huvudtanken på båten. Eller skadas pumpen om den får bensinblandad olja istället för ren? Känns inte som om jag har tid att koppla om ledningar och köpa bensinpump mitt i finvädret. Tacksam för kommentarer ang min latmanslösning. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Emzer 0 Postad 5 Juli , 2006 VRO pumpar är omöjliga! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Spigg 0 Postad 5 Juli , 2006 Hej! Jag har bara tömt oljan ur tanken och brutit oljeslangen från oljetanken och blandar olje-bensin i den vanliga tanken. Det fungerar perfekt. Ifall du har ett alarm i gas- växelreglaget så bör du koppla ur trådarna från den separata oljetanken annars kommer alarmet att tjuta. Bäst är att pröva utan urkoppling först. Vro-pumpen är en vanlig membranpump så den tar ingen skada. Som du också säger är det säkert möjligt att ha olje-bensin blandning också i oljetanken men det har jag inte prövat. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser