Gå till innehåll
onsdag 13 november 2024
Gawanth

Tanken glappar?

Rekommendera Poster

Jag e ju mäkta glad att jag fann den här sidan, för jag har stött på lite problem med min väns motor.

jag fick låna den över semester om jag svor att inte sabba den eller likande, jag höll mitt löfte i ca 30 min..

Han har en 25 hästars mercury med trycktank.. men nu e det så att den har börjat att glappa, när jag trycker på pumpen, skvätter det bensin åt alla håll o kanter o detta har den inte gjort innan, jag sitter o undrar om det ska vara nån ring eller tätning mellan , trycktank o själva motor?.. e detta nå vanligt fel som kan lagas med enkla medel? eller måste jag dra upp båt o motor på land o sätta igång med nå hel-sommar reperation??

Altså, problemet är att den inte fäster, eller håller tätt, mellan de båda kopplingarna.. så om nån har nån ide om va det kan vara o hur det ska åtgärdas, så skulle detta uppskattas o kanske även se till att jag får låna båten nå mer gång..

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Byt koppling. Min glappade också i änden som man kopplar på trycktanken. En ny på Biltema för 15kr eller vad det var löste mitt problem.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Perfekt, jag ska genast kolla upp det här.. tack för diit svar =) o glad sommar

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...