Thure 0 Postad 4 Juli , 2006 Jag har grymma problem nu!!! Tar det från grunden. Jag har en Sea Ray 268 Sundancer -89. My motor 98, en Mercruiser 454 med Bravo3 drev. Det läcker någon stans i skölden. Svårt att se även om man använder spegel varifrån det kommer. Förmodligen måste jag lyfta ut motorn och sätta dit drevet igen och sen sjösätta bara för att se varifrån det läcker. Något förslag varifrånn det kommer? Jag tror inte de kommer från kylningenslangarna för där är det torrt. har någon haft liknande problem med ett Bravo3 drev? Mvh Thure. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
tommiz 0 Postad 5 Juli , 2006 Hej. Jag har inga tips men tänk på att utan 400kg big block i aktern så flyter båten betydligt högre och om du har otur hittar du inte din läcka då för att den helt enkelt hamnat över vattennivån. Lycka till! Mvh Tommy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Thure 0 Postad 5 Juli , 2006 Hehe, sant jag har en fet farsa och massa vänner som får stå i sittbrunnen ist Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
SeaRay-270 6 Postad 5 Juli , 2006 Hej. Hade liknande problem med en båt, men det var bottenpluggen som var otät! Lycka till Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Danielgustavsson 0 Postad 5 Juli , 2006 Hejsan Ture Jag har ett exakt likadant problem som jag löst nu i helgen.. Själv har jag en 20fots daycruiser med en 3,7l mercruiser. på min båt gick det att se att det sipprade in vatten någonstans under drivaxeln ute vid skölden. Jag löste det genom att titta på sprängskisser på www.mercruiserparts.com och därigenom bilda mig en uppfattning om vart det kan läcka! Jag fann att det rimligaste stället borde vara mellan avgasknä (böj) och skölden. beställde då en ny O-ring som skall sitta där och skruvade loss denna. Man är dock tvungen att flytta motorn framåt i båten för att få loss röret, det som hade hänt var att genom galvanisk korrosion ätit upp ena skruvfästet (ett öra) så det fick jag svetsat av aluminum svetsare. Löst! Hoppas det kan hjälpa dig med / Daniel Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Biffen 0 Postad 5 Juli , 2006 Tjena, jag skulle tippa på någon av bälgarna; växelvajer eller drivknut. Läste på ett annat forum där aluminiumringen i drivknutsbälgen käkats upp så bälgen satt löst. Inte heller ovanligt att det läcker runt växelvajern då det bara sitter en tie-wrap eller klämma runt den. Känn på bultarna till skölden, någon kan vara lös, ryck och slit i bockhornet för att se om det är löst. det är ju inte ovanligt att det nedre fästörat på babordsidan korroderar bort. Hör av dig om du behöver låna monteringsverktyg för klämringen i bälgen, det är inte så långt från Hawaii till mig. ;-) Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser