magain 0 Postad 4 Juli , 2006 Hej! Vi har en Johnson 50 HK från -90 som bara går att starta när man har nästan fullgas. Jag har bara gnista på ena stiftet. Stiften och kablarna från stiften är kollade och fungerar. Om det är fel på tändspolen borde väl jag inte få gnista på något av stiften?? Var kan felet annars vara? Tacksam för hjälp!!! mvh Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
guestsson 488 Postad 4 Juli , 2006 Du har alldeles säkert minst två tändspolar. Det finns så mycket skrivet om tändningsproblem så jag föreslår att provar sökfunktionen för att få lite grundläggande tips t.ex. om hur du provar om någon av tändspolarna är trasig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 4 Juli , 2006 Har du nya stift? Har du provat om det stiftet som gnistrar på den ena tändspolen gnistrar på den andra? Många stift gillar inte att bli blöta och kan sluta gnista pga detta. Stift kan även gå sönder och sluta leda ström. Starta med att kolla det enklaste och billigaste först. Självklart kan tändspolen ha dött, byt då plats på dina 2 spolar och se om det gnistrar om den då.. Lycka till. Ricky. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Rigor73 0 Postad 5 Juli , 2006 När hon går, går hon bra då? Det är skillnad på tändbox(CDI, powerpack) och tändspolar... när hon e igång så dra bort tändhattar till hon går sämre, då vet du vilken cyll hon inte tänder på och kan arbeta utifrån det. skifta om stiften och gör samma procedur... tills du har lokaliserat felet Är det samma cyll,tändspole osv...Då hittar du felet (om det är tändningen) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser