Fredrik_E 0 Postad 3 Juli , 2006 Hej! Har en mindre sportbåt med en Mercury 402 (40hk 70-tal). När jag skulle starta den igår gick den runt fint men startade inte riktigt. Efter några försök orkade den inte dra runt utan betedde sig som om batteriet var slut. Fick låna en sådan där bärbar batteri-laddare, men motorn gick lika segt runt ändå. Vad är felet? Någon som vet? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nordin 0 Postad 3 Juli , 2006 Dåliga kol i startmotorn, dålig kontakt i kabelanslutningar eller dålig startsolenoid. Mät med en voltmeter i kraftkretsen och där spänningen är under 10-11 volt har du felet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_E 0 Postad 3 Juli , 2006 Okidok! För jag antar att det inte är tändstiften? Var någon som sa åt mig att kolla dem men om motorn inte drar runt så spelar väl stiften ingen roll ändå? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Fredrik_E 0 Postad 3 Juli , 2006 Kan meddela att det var ett enkelt fel. Det var glapp i kontakten som man sätter på motorn (från batteri, tändning osv). Drog och tryckte lite på den och vips så startade den sen när jag vred om nyckeln. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser