kurran 0 Postad 3 Juli , 2006 Hej. Var i Stockholms skärgård i helgen.Åkte ut mot Muskökanal,toppen väder och vilken skärgård de har . Men det var många som ej höll hastighetsbegränsningarna, VARFÖR är det så svårt att köra lungt. Det finns väl inget finare än att ligga på rätt hastighet och titta på omgivningarna. MVH Kurran Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
orven 0 Postad 11 Juli , 2006 Ha. det här har varit på tapeten många gånger så jag förstår inte varför du blir förvånad. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mmaarrccuuss 1 Postad 12 Juli , 2006 Det beror ju på vad man åker för båt och självklart varför man är ute på sjön just för tillfället. Puttrar man runt i en båt som maxar 9 knop och inte har bråttom nånstans så är det ju ingen konst att sänka farten till 7 eller 5. Blåser man däremot runt i 35 knop är det ju trist att behöva sänka till knapp styrfart i 10 min bara för att ta sig igenom ett litet sund. Men visst är det fel. Så länge man inte drar svall bland förtöjda båtar så är ju ingen större skada skedd dock. Det värsta som finns är ju stora daycruisers som drar ner till 10-12 knop (för att visa nån typ av hänsyn) och istället gräver så stora svall som möjligt. Papphattar! /Marcus. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Peter_K 4 186 Postad 12 Juli , 2006 Mmaarrccuuss, hur stannar du din båt när du får möte i en kanal och du kör i 35 knop. Har din båt broms?!! Om jag kör en Posche förbi ett dagis, kan jag dra på då? Det är ju OK att sakta ner om man kör en Volvo som inte går så fort, men det är ju jättetråkigt att behöva sänka hastigheten på Poschen... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
kaptenvermland 0 Postad 12 Juli , 2006 hehehehehe bra svar! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Mmaarrccuuss 1 Postad 12 Juli , 2006 Bra svar! Men jag tror att du förstod ungefär vad jag menade. Och jag menade mer allmänt hur folk kanske tänker. Men det är FEL, man SKA självklart hålla fartbegränsningen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser