Gå till innehåll
fredag 31 januari 2025
Ulfen42

Startproblem Mariner 80 Årsmodell ca 1982

Rekommendera Poster

Hej! Jag har startproblem med min gamla Mariner 80 hk, för några dar sen innan jag skulle sjösätta startade den direkt, inga problem.La den i sjön då var den helt död, fick paddla in igen.Mycket irriterande- f-n. Nya stift har inhandlats, gnista finns men stiften är helt torra efter startförsöken. Vad tror ni? Det verkar har blivit nåt bränsleproblem, kanske bränslepumpen. Hjälp mottages tacksamt.

Ulfen42 (Ny på forumet)

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

JA det värkar ju som att den inte får någon bensin. Det kan inte vara så enkelt att nån slang inte sitter riktigt på eller att luft skruven inte är öppen, om inte så är det nog bensinpumpen eller något med förgasarna.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej o tack för svaret! Ja, nåt av detta är det troligen. Har försökt att följa bränsleslangarna men det ärl ite trångt... Kommer man åt luftskruven utan att riva halva motorn?

Ulfen

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag hade oxå startproblem med min Mariner 40.... Tömde den lilla behållaren som bensinen passerar på sin väg till förgasaren och bytte tändstift - och vips - så startade den! Gammal bensin och vatten var nog problemet... Så lite ny högexplosiv bensin kan säkert göra underverk för din motor oxå!!

MVH Lars

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Se tipset till Fel bränsle ovan. Du har nog två förgasare. Båda skall dräneras.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...