Gå till innehåll
lördag 21 september 2024
Petey

penta 40 hk

Rekommendera Poster

Vad kan en penta 40 hk från mellan 70-80 vara värd??

 

Tacksam för svar

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Bror ju helt på skicket , elstart, servad mm.

En fin penta 40 hk med elstrat är nog värd runt 10 000:-

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Om du menar en utombordare så antar jag att det är en archimedes penta eller en Volvopenta. Ingen av dessa tillverkare gjorde en motor på 40 hkr. Archimedesen hette 360. och Volvopenta med blå kåpa gjorde samma motor och kallade den 350 och senare 400 samt 450. Det är samma 500cc motor som Electrolux byggde på 60- talet. Det tidigare budet om 10 000kr är rent skitsnack. Faktum är att båtköpare här i Sverige är livrädda för de svenska motorerna för att de krånglar om de inte får service. Räkna med Max 5000 för din motor.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

40 hk Archimedes motor så runt 4000 kan man räkna med då?

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kan berätta för dig att i mitten av 70:talet gjordes det både från archimedes och volvopenta 40hk motorer som oxå hette 40hk (inte 360 eller liknande) har själv haft en. så de är ingen gissning.

 

jag bytte min mot en yamaha 55. min volvopenta hade dock nylackad kåpa, ny 4-bladig propeller, ett ganska nytt växelhus och gick klockrent. den fick jag 7´ 000:- för i bytesvärde.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Tjenis.

Börja du på 6000 iaf. till att börja med. Min 25 hk penta annonserade jag ut nyligen för 3000 och den gick direkt (Borde kanske mao. begärt lite till). Intresset för dom verkar vara hyfsat stort. En del penta-belackare har fått för sig att dom skulle vara osäljbara men det tycker jag verkar vara en myt.

Lycka till

 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...