Gäst Steve Postad 10 Juni , 2005 Hej Ni kan trimma hur mycket ni vill. Problemet på B20 är att bli av med avgaserna, Har provat det mesta under tio år tror jag. PS Till alla besservisrar Åkte V8 (350) på 100drev i tre år, och vad jag vet går den änn. Sug på den du Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Janne Postad 14 Juli , 2005 Hej, Har åkt på just problemet med avgaserna nu. Har gjort detta -Block nyrenoverat med nya lager, kolvar och ringar. -Nyrenoverad steg3 topp med hårdmetallsäten och stora ventiler, planad och portad. -KG 17 kam med 11.1 lyft, 107 grader nock /205 grader duration -Nytt bränsle och tändsystem -Original dubbla Solex Båten är en liten lätt smuggler med 280 drev. Kan ej dra gasen fullt ut då den kväver sig då avgaseran inte verkar hinna ut. Jag har Krök co sedna 90 grades böj ut under vattenytan och ej avgas ut i drevet. Min fråga. Kan jag sätta på en krök till i nadra ändan av limpan och få dubbla flödet så gaseran kan smita ut åt båda hållen i limpan. det är ju själva bottenkanalen i limpan som är trång? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
KaptenParka 0 Postad 26 Juli , 2005 Vi har en Fisksätra Parka22Dl som från början var bestyckad med en AQ115 och ett 100B drev, Båten var lite trög ur sjön med full semesterpackning och fyra personer ombord, blev toppfarten 20kt och marsfarten 15-17kt. Vi konverterade till en beganad AQ250 med ett 290spa drev med trim och tilt,som kontroll-renoverades före montering, motorn rymdes gott och väl i motorrummet där AQ115:an suttit. Toppfarten med full last lika ovan blev 29kt och march 22kt vid 4400 rpm. Lättlast maxfart ca32kt. Vid marschfart drar den under litern per distans.Hela denna konvertering stannade på ca30.000kr plus eget arbete, men dt var det värt, det blev som en helt ny båt. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Newptunkryssare 0 Postad 25 December , 2005 Istället för dyra Weber-förgasare så släng ner dubbla Zenith med accelerationspump. Billigare och de ger ett rejält drag vid gaspådrag om man ställer pumpen på max. Dricker iofs soppa men men... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ziggemannen 121 Postad 25 December , 2005 Eller köp begagnade weberinsug för liggande förgasare, ragga runt på skroten efter två Solex liggande 40mm förgasare från Volkswagen K70, tidig Audi 100, Alfa Romeos från 70-talet mfl. Dessa förgasare fungerar ypperligt, och är en klar budgetvariant. Sist jag köpte dessa förgasare på en skrot, var för en fem sex år sedan(skulle användas till en folkracebil) och jag pyntade 100:- stycket. Zigge Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser