Gå till innehåll
måndag 07 oktober 2024
Wesslan24

Vitrök.

Rekommendera Poster

Jag har en force 40hk 98:a som jag tycker vitryker ur och det kommer lite vatten ur skvaller hålen. Nån som vet vad detta kan betyda ?

Även en fråga om det finns manualer eller instruktionsböcker på internet till denna motor, har inte lyckas hitta detta nånstans.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

force marin parts  gör ett sök det finns mycket på nätet.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

plusteckenen föll bort

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser


Hej!
Vit rök tyder på vatten i cylindrarna, då troligen trasig topplockspackning, har du kompression på alla cylindrarna? Kontrollera detta, se även om något av tändstiften skiljer i färg, då vet du garanterat vilken som läcker... men kika på kompressionen först så märker du direkt om packningen är kass. Bifogar bild på trasig packning...


mvh Micke 

post-11722-1394234703,6633_thumb.jpg

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Jag kar kollat kompresionen ocg den är det inge fel på. kan det vara vatten ånga som kommer?

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

har du den i sjön eller kör du i tunna? om man kör i tunna ryker det mer av nån andledning... vaed menar du med lite vatten i skvallerstrålen? kan det vara så att impellern är kass så det kommer så lite kylvatten att det blir ånga av det? Ryker den direkt vid start eller tar det en stuyund?
mvh Micke 

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

det tar en stund... har känt med handen på vattnet som kommer ut inte så varmt vatten.

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst

du kan ju även kolla min tråd om: mercury som drar in vatten. hade även en del vit rök och mjölkigt kylvatten

Dela detta inlägg


Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

×
×
  • Skapa nytt...