davve 0 Postad 29 Juni , 2006 Hej! Jag har en Mercury 75hk ELPTO som jag har kört på en sten med. Nu ska jag byta propellern och undrar om någon vet vilken storlek det är på hylsnyckeln eller blocknyckeln som man ska ha för att lossa muttern med? Ska köpa det på vägen till båten så jag vet inte riktigt vilken storlek det är på den. mvh/Markus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tiny 0 Postad 29 Juni , 2006 Vore jag dig skulle jag satsa på att införskaffa en komplett hylsnyckelsats! Du kommer garanterat att ha nytta av den fler gånger! Mvh Tiny Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
lmfmats 0 Postad 29 Juni , 2006 Hej, håller med, köp en hel sats... Propellermuttern är dock ganska stor (24mm?) och finns inte i alla hylssatser. M@s Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
davve 0 Postad 29 Juni , 2006 Stort tack för hjälpen... Gjorde som ni sa och det var till och med en 28 nyckel. Tur jag köpte en sats som gick till 32... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser