frettan10 0 Postad 27 Juni , 2006 Hej igen! jag har en johnson 70hk-89, men den vill inte gå när den är i attnet, går kanon på land med spolmuff men dör på tomgång när den är i vattnet. har kollat övre avgasutsläppet men där kommer avgaser blandat med vatten så det vekar ju funka. nån som har några andra bra tips????????? börjar ledsna på motor HELVETET. tacksam för all hjälp jag kan få har kollat förgasare och dylikt just nu håller jag på att byta impeller se om det hjäper va lite dåligt tryck i skvaller röret. Mvh Fredrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
PatrikE 0 Postad 27 Juni , 2006 Använder du samma bensintank när Du prov kör på land? Mvh patrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
frettan10 0 Postad 28 Juni , 2006 japp kör samma bensin dunk på land som på sjön! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
christopheri 9 Postad 28 Juni , 2006 Kolla kompet med en kompmätare så att alla kolvarna är hela. Har du uppgraderat din snurra och flyttat på kylningen och bytt mustycket till ett större så att den kyler bättre? Jag hade samma fel med min då så hade ena kolven smält pga att jag inte hade upgraderat min snurra. det va en Johnson 60hk -91 . Detta eftersom att den kyler för dåligt efter att dom tog bort blyet i bensinen. Då funkade min utmärkt på land och gick på tomgång i vattnet men när jag jag gasade så dog den. Det va många snurrjävlar och båthelveten som kom ur min mun då tills jag kollade med kompmätare och fick det svart på vitt att ena kolven nästan inte hade ngt komp. Jag fick uppgradera min snurra och hona upp ena sylindern och byta till en kolv som va ngt större Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Knapen 0 Postad 28 Juni , 2006 Hej!Jag Skulle kolla tändningen så att gnistan är bra bendisär ett stift till ca 8mm om den klarar det i luften så är det bra. mvh Bosse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser