Gå till innehåll
torsdag 14 november 2024
Rivers

Seglingstidningar

Rekommendera Poster

Hej allihop.
Jag undrar vilka seglingstidningar ni tycker är bäst. Vilken har intressantaste reportage, tester och tips och trix?  

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Tidningen Segling är avgjort bäst. Praktiskt Båtägande är också helt ok i båtmeckssynpunkt..

Det stora problemet jag upplever med alla utom just Segling är att de vänder sig till en målgrupp som inte alls seglar, utan bara gillar att läsa om det.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Praktiskt båtägande. Tidningen Segling tycker jag är mest inne på kappsegling och väldigt lite cruising. Det är dock cruising och familjesegling som de flesta håller på med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag är imponerad av praktiskt båtägande. Många bra tips men man det blir gärna dåliga samveten känner jag. Segling är eg. en bra tidning men det svider ff efter deras plumpt sexistiska artiklar om att kärringarna ska koka maten och gubbarna sköta det maskinella.

Båtliv är en trevlig tidning, likaså kryssarklubbens På Kryss.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Praktiskt Båtägande är, håller jag med om, en bra tidning. MEN det är inte en tidning om segling, utan om allmänt båtägande.

Båtliv och På Kryss mf. känns lite som segling 4 dummies. Nivån som förväntas av läsaren är kroniskt låg och med tiden bör ju deras läsare växa och lära sig mer och därmed tappa intresse för tidningen.

Segling är som jag ser det den enda tidning som faktiskt handlar om segling. Visst är det mkt resultatlistor och annat som bara rör kappseglare, men i övrigt är det mkt tips & trix, reportage och tester som bör vara intressanta för alla som gillar segling. Tycker jag iaf!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tack för tipsen. Jag får väl prova mig fram för att se vad som blir bäst för mig...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Helt klart är praktiskt båtägande den bästa tidningen. På kryss är även den rätt bra tycker ja.

Race On

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hur kan ni hylla PBÄ,usla bilder, reportage typ äventyr på IKEA, gör en lampa av en mjölkkartong ala Kurt Olsson.

Näe På Kryss är enligt min mening den enda segelblaskan värd namnet.
//Fisher 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ja, tänk vad olika man tycker.

Alla reportage i Praktiskt Båtägande är väl inte lysande, men tidningen bryter en del ny mark genom att i princip helt koncentrera sig på oss som har båt och vill pyssla med den istället för att testa nya båtar, som man kanske köper ett par gånger i livet.

Räkna med fler liknande tidningar...

/Fredrik

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...