Gäst Wille Postad 26 Juni , 2006 Finns att läsa på Aftonbladets nätsida. http://www.aftonbladet.se/vss/nyheter/story/0,2789,847845,00.html Kan kanske få en del av illdådarna att vakna upp, i varje fall de drabbade på den piren. /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 26 Juni , 2006 Jag skall tänka på det nu inträffade nästa gång jag drar förbi dig eller annat som ligger/finns i vägen//Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Wille Postad 26 Juni , 2006 Du behöver inte sänka farten för min skull Nitro, som den genuint sjövane seglare jag är så kan jag givetvis förutsäga dina tänkta förehavanden innan du passerar och hinner då göra mig redo för motangrepp.Skämt å sido, så har jag inga större problem med det svall som uppstår vid passage av större båtar. När man seglar så brukar åtminstånde jag, sjösäkra för att båten kommer att luta under färd. Men ibland så har man missat något som ligger nere på durken efter en seglats. Det är vid lugnt väder som båten inte kan hålla emot i vågorna som uppstår vid passage bakifrån.Har man riktig otur så kan man faktiskt slå sönder något i riggen.Vi ses på havet.... /Wille Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Grodyngel 2 Postad 27 Juni , 2006 Spontant tycker jag nog att piren skall vara konstruerad att hålla för både stormar i orkanstyrka samt sjöns normala nötande året om. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
spajn 0 Postad 29 Juni , 2006 Var det inte den piren som lutade så in i helvete? Tror jag var ute på den för typ två veckor sedan. Var i alla fall ute på en pir i Västerås småbåtshamn som lutade jättemycket....haha....man var liksom berred på att lägga benen på ryggen hela tiden:) Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Janne111 0 Postad 30 Juni , 2006 Nej nej. ! 100 år hade den stått emot allt, isen, orkaner, lastbåtar osv. Sen kom en vattenskoter och blåste bort hela piren, där ser ni hur farliga skotrar är, Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
qwintus 0 Postad 30 Juni , 2006 Piren har lutat dom sista åren men lytningen hade inte ökat i år. Inte var den gammal heller byggd -83, den 40år gamla delen står kvar och har aldrig lutat. Något svall var det inte som sänkte den enligt den man som stod på den när den började sjunka. Bilder på eländet finns på http://www.vlt.se/index_bildrep.asp?version=212252 Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser