AudiTQ 1 Postad 26 Juni , 2006 Har återigen fått problem med min Yamaha 70hk -94. Nu går den ojämnt vid normalt gaspådrag..typ runt 20 knop. och den drar dessutom sjukt mkt bensin! Jag förbrukade 6-7 liter på 4 distans igår!!!!!!!!! Tog bort stiften och kollade, det visade sig att två av stiften var väldigt sotiga varav ett såg helt normalt ut (cylinder #1 tror jag, den högst upp) Den bluddar och råmar väldigt mkt när man svänger också, i lägre knopantal.. jag misstänker rent spontant att den får för mkt bensin. Choken på motorn har strulat men nu är den fixad, tror jag. Ja, låter riktigt svårt. Kan någon ge nåt råd ? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 26 Juni , 2006 Jag misstänker att den får för mycket bensin..hur nu det kan gå till bara så där. Kan choken fela fortarande ? och det som verkligen får mig att grubbla är varför dom två nedre cylindarnas stift är jättesotiga men inte den översta cylinderns ??!!! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
481GTS 0 Postad 26 Juni , 2006 En spricka i membranet i bränslepumpen kanske. Min bluddrade och gick dåligt (släckte understa stiftet) drog mer soppa. En repsats till pumpen med packningar membran mm avhjälpte det. Kommer inte ihåg priset på den, men runt en hundring har jag för mig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 26 Juni , 2006 Jag får be om ursäkt för mitt tjat...nu visade det sig vara choken som orskar allt ändå... Motorn går på halvchoke, därav den dåliga gången samt bensinförbrukningen. På motorn så sitter ju själva choken med en liten stav som skjuts in i en cylinder, denna stav ska vara helt intryckt vid normal gång men på min hade den hoppat ut helt och sätter jag in den så är den ändå halvt utdragen då det troligtvis saknas nåt som håller den på plats...typ nån fjäder. Definitivt nåt som jag tappat när jag demonterade förgasarna...men vad!!!??!! måste vara nån fjäder. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
AudiTQ 1 Postad 29 Juni , 2006 Hade en kille som kollade på motorn igår och han konstaterade att den får FÖR mkt bensin och att det troligtvis beror på att motorn är för stor för min Buster RS. Anledningen till att båten gick bra ifjol var att det var ett läckage i bensinkopplingen som gjorde att motorn inte fick tillräckligt med bensin...o ironiskt nog fick den att gå bra. Så, nu är överväger jag köpa en ny motor, orkar inte hålla på med motorhelvetet längre. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser