Storis 0 Postad 25 Juni , 2006 Hej! Jag har ett AQ270 med elektrisk tilt/lyft.. Och jag undrar om man kan åka med drevet upptiltat utan att det tar skada nånstans.. Har nämligen hört lite olika varianter.... MVH Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 26 Juni , 2006 Glad du skriver tilt/lyft. Alltfor manga forvaxlar det med (power)trim. Skruven lyfter drevet och skall inte halla for annat an just det. Du trimmar med att flytt pinnen narmare eller langre fran akterspegeln. Det sagt, for att vara HELT saker, ga till: http://www.volvo.com/volvopenta/global/en-gb/marineengines/ och ladda ner den owners manual som galler for ditt drev. Hittar du inte exakt, sa far du soka dig fram till en motor/drev kombo som i alla fall har 270 drevet. Jag har ett SP-A (ungefar som 290) drev med power trim och det kan man kora upplyft till 44 grader, dvs nastan hela vagen upp - om man behover ga (sakta) over grunt vatten. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Storis 0 Postad 26 Juni , 2006 Ok! Tack för svaret. Ska kolla länken lite.... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alis 0 Postad 26 Juni , 2006 Även 290drevet så står det att man kan gå upp till 44 för att sedan 45 och 46 är reserverade för att kunna komma intill land utan motor igång. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser