thor79 0 Postad 25 Juni , 2006 Hej Jag och tjejen är inne på att köpa en ny båt. Det lutar åt att det blir en amerikansk cuddy cabin med max en 3 liters Mercruiser/Penta. Vilka märken har en sådan i sitt modellprogram? Har hitills bara hittat Bayliner båtar med den motorn i. Annars är det mest bowriders. Förslag på fler? MVH Tor Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Dragon 0 Postad 26 Juni , 2006 Varför så liten motor?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 27 Juni , 2006 OK, jag ar lite biased, men kika pa en Wellcraft 21 XL eller liknande med ett Volvo SX drev och 4.3 liters motorn. Betydligt battre kombo an Mercruiser. En bat fran ca 1995 med ett par hundra timmar kan du fa for under $8,000 (inkl galvad trailer). Motorn ar ju i princip samma GM block som Mercruier anvander for sina 4.3, men jag gillar battre Volvos detaljlosningar. Skulle nog hoppa over den lilla 4:an fran Mercruiser helt. Men, du skriver inte om du soker ny eller gammal. Soker du nyare bat sa blir det svart att hitta en cuddy cabin med sa liten motor. Du har helt ratt nar du sager att de finns mest i bow riders. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 29 Juni , 2006 Hej Jag är väldigt nöjd med min Nidelv 18 (5.80 lång) som har en liten ruff för två och en u-soffa i aktern och en VP 151 med 290 SP drev.Den går underbart i sjön med sitt 22graders v-skrov och tar inte speciellt mycket bensin. Toppar ca 35 knop och marshfart på 26-27 knop är helt ok. Känns mycket bättre än de amerikanska DC båtarna och har inte den där äckliga heltäckningsmattan som är limmad på en plywood som inte tål vatten.. Bayliner har fina skrov men kvaliteten kan inte jämföras med en nordisk båt enligt mitt tycke. Sen gillar jag inte dessa back-to back säten..huga.. mvh Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser