Gå till innehåll
lördag 15 februari 2025
mercr

Svallvågor

Rekommendera Poster

hej på er, har nyligen firat midsommar på Harstena trevligt bra väder.

På hemvägen Lördag ville se sverige tysklandsmatchen på tv hemma så efter att ha passerat sundet mellan Kråkmarö-Armö på väg ut i farleden ser vi en väldigt stor modern motorkryssare försvinna norrut i hög fart klockan är ca 1230 efter båten ser jag enorma kaskader av vatten som sprutar över öar o skär. Jag borde begripit vad som var att vänta, men vad ska man tro massor av båttrafik överallt och våran båt en flipper ht666 brukar klara en del vågor utan problem, vi möter svallet i ca 4knop ser inte så farligt ut men dessa vågor slår över båten med enorm kraft massor av vatten inne i båten vi fick ösa med hinkar byta kläder tömma batteri o stuvfack ta med mattor hem

Jag är ingen gnällig typ men fan va jobb och höll på att missa matchen.

var det fler som råkade ut för denna båts framfart i en trång farled hör av er

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Du ha ringen aning alls om vad det var för båt? Någon turistbåt eller privatyacht?

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Jag råkade ut för samma sak förra året på Hjälmaren men vi låg förtöjda så båten for upp på klipperna och vi fick ta oss hem med sjöräddningen. Bara tur att ingen skadade sig då förutom båten samt att man fortfarande är chockad av händelsen. Försäkringsbolaget jag har rekommenderade mig konstigt nog att inte polisanmäla det för de menade att det finns så mycket gråzoner i sjö lagarna så det är svårt att ställa den skyldige till svars.

Ja vad gör man åt saken när det finns så många omdömmeslösa personer med jätte båtar. Jag vet faktiskt inte men jag tror man får spåra upp personen och prata med honom eller henne för att få slut på detta vanvettiga beteende de håller på med.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Polisanmäla. haha. Folk kan skära halsen av varandra utan att det blir följder och att anmäla detta ? Jojo.

Sänka skiten är det bästa.

Rått men sant.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...