Gå till innehåll
söndag 09 februari 2025
lusifer

MOTORBÅT BAVARIA #\" SPORT

Rekommendera Poster

Tjena alla medlemmar. Skulle bara vilja öppna ett diskusion om bavaria motorbåt ,är det någon som vet något positivt med det märket eller negativt vill ha en bred diskution.Tjaoo.......

post-19971-1394234699,5994_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

kvalitet ????

Segelbåtarna är inget vidare. Nödlösningar, fel materialval, konstruktionsfel, vebrationer är bara några exempel som jag

hört talas om och även set med egna ögon.

Så blir det när man skall tillverka en 3 miljonersbåt för under

halva priset. Ser bra ut på mässorna men det är ju inte i en

mässhall som båten används.

Jag har inte så mycket erfarenhet av motorbåtarna med de har nog

likande problem.

//Mac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Jag har ingen erfarenhet av båtar MEN kan iaf dra slutsatsen att: Vissa blir aldrig nöjda. Andra läser och hör om små missar och bygger vidare på dessa som i slutändan blir uppförstorade. Detta gäller inte bara båtar. Det gäller allt som går att köpas för pengar.
Man måste ju givetvis väga in att en båt för 1 miljon inte (kan) har samma finish och kvalité som en för 3 miljoner. Frågan du ska ställa dig är ju: Vilken båt ger mest för de pengar du kan tänka dig att lägga.
Och glöm inte. Hur kan Bavaria vara så stora som dem är? Givetvis beror det på att man har lyckats vinna många båtköpares förtroende och kan uppfylla dess krav.
Vänligen
Andreas 

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
SÅ MÅNGA BAVARIA SEGELBÅTSÄGARE ÄR MISSNÖJDA MED SINA SEGELBÅTAR ÄR DET DE DU SÄGER, ATT ÄR DET MASSPRODUKTION SÅ ÄR DET DÅLIGT . TITTA BARA PÅ BILINDUSTRIN DEN FICK NER UTPRISET FRÅN HÖGT TILL LÅGT ,NOG OM DET VI HÅLLER OSS TILL BÅTAR .MEN VAD SÄGER ALLA BAVARIA ÄGARNA....

post-19971-1394234699,8928_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej

Visst har de lyckats och det har många andra lågprisföretag också. Men jag personligen betalar jag hellre lite mer för en produkt som är tillverkad av ett företag som har kvalitet i fokus än kvantiet. Det är ok att köpa en lite billgare kvantitetsbåt för så där 100-250 tkr men vid köp av en dyrare båt vill man verkligen försäkra sig om att den håller i många år.

Observera att jag inte hört något negativt om Bavarias motorbåtar utan deras sgelbåtar. Det är ofta så att sgelbåtsägare med ett genuint intresse för segling ser saker med Bavarias båtar som inte är acceptablet. ex hyrde en bekant en bavaria (38-40 fot?) och upplevde starka vibrationer under segling. Sånt här är ju inte bra. 

OJ NU BLEV DET SEGELBÅTSSNACK !!

Jag borde nog testa en motorbåt från Bavaria innan jag uttalar mig mer :)

//Mac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ett litet tillägg

STÖRST är inte alltid bäst. (sällan bäst)

//Mac

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ok, jag ska inte säga för mkt.

MEN, bavarias segelbåtar (ja jag vet, det är en motorbåtstråd, men iaf) har förbättrats de senaste åren (vad jag har läst mig till från recensioner och från båtägare). Så visst lever deras dåliga kvalitetsrykte vidare och NEJ det förbättras inte av att en segelbåt tappar kölen. Dock har väldigt många båtar gott på grund och bara fått lättare skador. Så frekvensen på måndagsexemplar är det bäst för bavaria att hålla lågt om man vill förbättra sitt rykte från förr.

Vänligen

Andreas

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Har själv varit intresserad av BMB, då i första hand deras nya (från förra året) 27 fotare, men av olika anledningar föll valet på en annan båt. Måste dock säga att jag blev imponerad av flera av deras lösningar vad gäller utförande, disponering av utymmen, utrustningsnivå m.m.

Det som var negativt var att jag nog tycker att en 27 fots båt borde vara godkänd för fler än sex personer, samt att jag personligen tycker det är viktigt att ha en uppgång via vindrutan, så man slipper springa ända bak i aktern när man skall upp på fördäck. Samt några andra saker som gjorde att jag valde en annan båt.

Men smaken är ju delad, kvaliten verkade vara god tycker jag. Efter att tidigare ha ägt skandinaviskt byggda båtar så tycker jag att tron på den skandinaviska kvalitetsnivån är starkt överdriven.

Tror inte att man får en sämre båt om man väljer en BMB jämfört med andra märken.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
TACK FÖR SVARET...MEN ÄR DET INGEN SOM HAR NÅGRA FAKTA OM BAVARIA MOTORBÅTAR TESTER ELLER NÅGOT LIKNANDE ,ELLER NÅGON SOM ÄGER EN ..HÖR AV ER...................TJAOOOOOO......

post-19971-1394234700,4263_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tja, 27 fotarn testades i Båtnytt nyligen, har också sett en test på den i norska Båtmagasinet i våras. Engelska Motor Boats Monthly har också testat BMB modeller. Dom har även owners reports, dvs man har kontaktat båtköpare och låter dessa redovisa sina erfarenheter med båten ifråga.

Kolla på MBM´ s hemsida, där kan man beställa dessa tester.

http://marinedirectory.ybw.com/reprints/search2.jsp?tem=mbm

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...