Zitez 0 Postad 22 Juni , 2006 Hej! Häromdagen var jag nere i garaget och kikade och då hittade jag vad jag tror är ett Volvo Penta AQ100 drev, adapter mellan sprängkåpa och drev och en avgaslimpa. Jag har också en Volvo 142 -67 med B20 stående på gården så jag fick iden att kovertera den och sätta i en båt som jag har. Min fråga är: Vad behövs för att konvertera en B20 för marint bruk? Hur fungerar det med sötvattenskylning (Vart är inloppet för sötvattnet)? De delar som jag har är: - B20 (komplett) - AQ100(?) drev - Adapter mellan motor och drev (sprängkåpan) - Axel mellan motor och drev - Avgaslimpa Detta är inget jätte seriöst projekt utan endast ett litet kul projekt att hålla på med under sommaren /Robin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 22 Juni , 2006 Hej! Du behöver dessutom: - Termostatlock - Alla kylrör - Avgaskrök - Oljekylare - Impellerpump Om du känner att det börjar bli för mycket så är jag annars intresserad av allt utom B20 motorn! //Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Ricky 0 Postad 22 Juni , 2006 Jag har en koplett B20 marinmotor med kabelhärva, instrument, oljekylare, avgaslimpa, inpellerpump, rör, tändsysten, generator... -ja allt utom drev och svänghjulskåpa (men det hadde du ju själv). Motorn går inte runt men marindelarna ska vara OK. Pris... 1500:- ? Finns i Stockholm Ricky. www.smuggler.se webmaster@smuggler.se Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zitez 0 Postad 23 Juni , 2006 Du kan inte tänka dig att sälja endast oljekylare, impellerpump, termostathus och kylrör och dessutom skicka dem till mig? Jag bor i Torsby som ligger 40 mil från Stockholm. /Robin Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser