Berraw 0 Postad 21 Juni , 2006 Tjena.Det gäller en Yamaha 55hk -82.motorn stängs inte av när man vrider av nyckeln, den bara går o går... Någon som varit med om detta eller har ideér? Mvh// Berra Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Johnballong 0 Postad 21 Juni , 2006 Låter som om den skulle glödtända? Dvs, självtända pga kompression/värme.Kika hur stiften ser ut. Jag vet ärligt talat inte riktigt vad man ska göra åt saken, men det borde inte vara några jätteproblem att lösa. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Henke92 0 Postad 21 Juni , 2006 hur sitter ditt tändningslås? reglage? eller vanligt? följ sladdar och titta så inte någon sladd är lossnat eller glapp. kolla kopplingsdosan om du har någon, leta efter glapp i sladdar eller oxider så det inte blir kontakt. igentligen det enda som kan hända är att det inte är kontakt någon stans så att det inte kortsluter motorn när du vrider av tändningslåset. jag tror inte heller det är något märvärdigt problem , jag har också varit med om detsamma. Men inte på en sådan motor Lycka till! / henrik Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
krawa 4 Postad 21 Juni , 2006 kan vara ett relä som inte slår av när du bryter strömmen. vrid av och knacka på dessa tills du hittar rätt alternativt lossa till den stängs av. mvh krawa Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
ralle 21 Postad 22 Juni , 2006 Det är inget som ska slås av, tändningen ska kortslutas när man vrider av nyckeln. Därför är det snarare klapp nånstans, som nån tidigare sa. Kolla kontaktstycken osv. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 22 Juni , 2006 Helt rätt! Motorn ska dödas med kortslutning och om du inte kommer åt felet i tändningslåset kan du sätta dit en extern dödarknapp på kabeln. Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser