_DoGGi_ 0 Postad 21 Juni , 2006 Hejsan jag är helt ny på forumet hittade länk via båtannonser när jag letade båt.Verkar vara perfekt för mig som inte kan mycket om båtar men vill köpa en nu. Min fråga: Jag hittade en båt jag tycker om men säljaren vet inte mycket om den,ni här kan kanske tala om vad det är för båt och om någon kanske kan se ungefär vilken årsmodell det kan vara på motorn,kan ses på bilden om man förstorar.Är det en bra första båt egenskapsmässigt? Jag skulle bli jätte glad om jag fick svar Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattiasn 0 Postad 21 Juni , 2006 Tjenare, Det är en Crescent 510 HT. Båten har djup vbotten och bra sjöegenskaper. Kolla om golvet är plant i båten. Om det är plant så ligger troligtvis 2st barlastplankor modell grova i mittten på golvet. Farsan tog bort dem. Bra motoralternativ är ca 90Hk (35knop) mvh mattias Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_DoGGi_ 0 Postad 21 Juni , 2006 Tack Mattias för snabbt svar, motorn som sitter på är 50 hk är det inget att rekomendera på den hur många knop skulle det ge ca tror du? Du såg inte vilket artal motorn skulle kunna vara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
mattiasn 0 Postad 21 Juni , 2006 Det känns lite klent. Motorn är nog från 70:talet. Kolla färgerna här: http://www.maringuiden.se/forum/;thread=84732&highlight=mercury Tippar på ca 25knop som topphastighet. Jag sålde min med en Mercury 90Hk årsmodell 1990 (lite körd) och båten i vit färg. Ok skick för 39000 Kr. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_DoGGi_ 0 Postad 24 Juni , 2006 Hej igen ser inte ut som 70-tal iallafall tycker inte jag det, isåfall kanske 84-85 möjligen, är det ingen som har en sån motor själv som vet vilken årsmodell motorn har??? MVH DoGGi Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 24 Juni , 2006 ta nummret och kolla länken:http://www.marinshopen.se/ Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser