canberra 0 Postad 21 Juni , 2006 Halloj Har fått lite problem med min 70hk mercury (1981-82 3cyl) Efter en tur förra veckan började den gå väldigt knackigt på tomgång/lågfart. Hög fart gick den som vanligt. Var ute och skruvade i veckan och såg att när jag pumpade på blåsan så flödade den övre förgasaren över, således sluter inte nålen. Skruvade bort förgasaren och rengjorde, tyckte mig hitta ett litet skräp, efter det såg allt bra ut. Skruvade tillbaka den dum som jag var och själklart var felet kvar. Så det enda jag kan komma att tänka på är att flottören har blivit punkad/ flyter dåligt och behöver bytas. Nån som har något annat förslag? Tack på förhand Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 21 Juni , 2006 Flotör eller nålventil, det är bara att välja. Du kan ju det här så det är bra att plocka ner och testa. /mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 21 Juni , 2006 kolla flotör nivån, fick ett tips från marinshopen om att äldre modellen av nålventilet de utan neopremtopp ska ej tåla den nya bensinen, men jag kör själv med gamla modellen. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser