Gusta 0 Postad 21 Juni , 2006 Hej,ni som har Bayliner 2655 med wallasvärmare,var är värmaren placerad? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Persk 2 Postad 21 Juni , 2006 Hej! Har nyss inatallerat en Wallas i vår 3055, och har placerat den på styrbords sida. Ta bort taket i midkabinen och du hittar ett stort utrymme där värmaren får plats att sättas på väggen. Vet också att flera med 2655:or 88-90 har monterat dem där. Lycka till! /Persk Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
_PJ_ 1 Postad 21 Juni , 2006 Jepp även jag med en 2651-90 har den på det stället. Mvh Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 21 Juni , 2006 Tackar,hade faktiskt funderat om inte det skulle vara ett bra utrymme Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Andy2455 0 Postad 22 Juni , 2006 Har själv en 2455 och monterat den där. Har Wallas 2400. Har ej tagit upp något ventilationshål i sidan av båten ännu. Wallasen tar ju omgivningsluften och värmer. Därför har jag ännu inte skruvat tillbaka taket i midruffen. Är samtidigt rädd för att det blir för varmt utan ventilation i sidan av båten. Hur har ni löst det med ventillationen? 3055:an gissar jag på har tillräckligt stort utrymme ändå, men ni andra med 26:or. mvh Andy Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Pepppe 0 Postad 23 Juni , 2006 Hej på min 2655 sitter den på babordsidan i motor-rummet det är en webasto diselvärmare men det funkar utmärkt Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gusta 0 Postad 25 Juni , 2006 Tror att jag ska fixa till en lucka i plasten,den kan kanske va öppen när värmaren är på,sen måste det ju va bättre om man måste skruva med den,eller hur Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser