Gå till innehåll
måndag 03 februari 2025
Pajuvesi

Marieholm 24

Rekommendera Poster

Hej! Har precis varit och tittat på en Marieholm 24. Båten går mycket bra med ny motor och nyrenoverat drev sedan 2 år tillbaka. Mannen är 81 år och hans fru har nyss avlidit så han säljer den för att flytta bort från stället. Inredningen är gammal men funktionabel även träet i båten kräver en översyn men är funktionabelt.Badbryggan har varit imotkörd så den är lite skev med resultat av att fästen är snea samt ett fäste har bultarna dragits ut lite på. Vad ska jag oroa mig över? Något att kolla mer noggrant på? Vad kan ett skäligt pris vara för denna båt körklart renoveringsbehov. Någon som har erfarenhet av denna modell samt kört den i lite tuffare hav m.m? Mvh Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

Båten är väldigt väl planerad och har mycket utrymme det finns inte speciellt mycket att oroa sig för ett sådant köp. Båten står sig bra i värde och det är de vanliga sakerna vad gäller båtar som gäller. Skick på motor, skick på kapell, hur mycket utrustning får du? Båten väger en del och många konverterade till dieselmotor för att kunna åka billigare. Bensinaren ska vara billigare än dieseln. 70-100 tusen beroende på skick och utrustning.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Bra med utrymme och en riktig groggveranda! (Akterrufftaket) sidosjö får du vara berdd på att den är sjukt gungig.Och!! Gör inte som jag gjorde en gång! Lade ankaret akerut vig sjögång vad hände!!?? Hela badbryggan lossnade.Säger bara! Ful båt men ingen slår ytrymmet, och är du beredd att gunga runt i en Container så köp den!!

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Tackar för svaren. Jag köpte den och drog ut på havet idag:)))<----resultatet. Jag blev lite besviken på styrningen var så orolig,men kanske är samma på alla som har teleflexstyrning. Visst den drog till sig uppmärksamhet....men det var nog ingen som var imponerad för modellen,utan för att den var skitig som fanken:))) Nu ska det iallafall bli en helg som innebär sol:))bad:))massa städande:(( men sovandet blir i husvagnen...för klädsen har nog ingen mums mums doft å lägga näsan imot:)) Fler tips å erfarenheter??? Mvh Janne

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...