Micke9000 16 Postad 20 Juni , 2006 Hej, Antar att det finns bättre och sämre kylväskor. Vad finns det för bra kylväskor egentligen? Som klarar ett par dagar utan att bli så varma att maten förstörs? Självklart skulle det vara bra med en väska som kan gå på 12V men har erfarenhet av att det är strömslukare. Mvh Micke Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
shipman28 0 Postad 21 Juni , 2006 Köpte en för 200 pix på jula, har tidigare haft segelbåt med utombordare så jag är van vid isklampar och bara ha kall mat i ngt dygn. Från denna säsong har jag inombordare - ska bara köra väskan när jag går för motor... Lär ju funka minst lika bra som den gamla utan elkylning. För det priset får man ju knappt en vanlig väska. Tyvärr är denna lite väl stor, men frigolit i botten lär väl funka så man får mindre volym. Tips för kortare turer - frys mjölk, juice etc (all vätska som går att frysa). Detta gör att både drycken och maten runtikring håller sig länge. Köper man dessutom h-mjölk så funkar den även när det blivit varmt... Mycket mat funkar även i lite värme bara man är noga med tillagningen, en segelbåt med kölsvin håller hygglig temp som gör att maten håller ett par dar... Kölsvin=vattentemp= <15 grader normal svensk sommar... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser