Gäst Nissed Postad 20 Juni , 2006 Hej! Håller på att montera ihop den nya motorn nu och undrar lite hur kylrören skall monteras, jag har trätt på den nya gummipackningarna på kylrören. Skall dom endast tryckas i för hand eller ska man ge på dom en smäll med gummiklubban eller liknande? Ska man lägga på lite flytande packning samtidigt eller räcker det med o-ringarna? Mvh Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
peos 0 Postad 20 Juni , 2006 Det brukar räcka med packningarna...men jag brukar lägga lite smörja på dem så dom glider dit lättare.... Peo Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 21 Juni , 2006 Aaaaaaaaaaaaaaaarrgh, får inte tätt!!! Dessutom har föregående ägere modifierad termostathuset så jag var tvungen att kapa av en bit på röret och ersätta med en slangbit!! Finns det inget bättre sätt/ersättning??? Ytterst tacksam för alla svar. //Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Storis 0 Postad 21 Juni , 2006 har själv tätat med flytande packning och det funkar skit bra... Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 21 Juni , 2006 Ok, men sitter verkligen röret fast ordentligt, hur pass högt tryck blir det? Har funderat på att sätta på två rörsvep och naja fast/ner röret mot limpan så att det inte kan hoppa upp. //Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
JanOlov 1 Postad 21 Juni , 2006 Hej Kolla att inte oljekylaren har beckat igen för då kan du får ett oönskat övertryck i systemet och det kan blåsa en packning som normalt borde täta. Jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Storis 0 Postad 21 Juni , 2006 Som jag fattar blir trycket inte alls så hårt..Orginal sitter ju bara rören nerstuckna med en gummiring.. Mina 2 rör som går på limpan sitter bara ihop med ett fäste så dom kan omöjligt tryckas upp...ska bifoga en bild när jag har.. /storis Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 22 Juni , 2006 Hej igen, var in och kollade på dina bilder i din sjöbod och såg att båda kylrören sitter ihop med en klammer, var är denna fäst? Sitter den skruvad i limpan eller är den lös? Inväntar en omlödning av rören så det blir ingen provstart innan midsommar! //Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser