Jonas_Pettersson 1 Postad 20 Juni , 2006 Var sitter impellern på en mercury 50 hk från -77? Någon som vet nåt ställe man kan få tag i sprängskiss eller handbok till en sådan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Weekender23 2 Postad 20 Juni , 2006 Tjena! Jag har en gammal merc 500 från 73 hemma. På den sitter impellern på drivaxeln som går ner i drevet! Du tar bara bort den nedre delan av motorn. Du ska alltså dela på motor och drev. Sen drar du ut drivaxeln ur motorn, och där sitter impellern. Kan vara ett h-vete att få bort då axeln inte var rostfri på vissa motorer på 70talet. Lycka till./ Tobbe Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_Pettersson 1 Postad 20 Juni , 2006 Det är så att jag har en jobbarkompis som har köpt en sådan. Vi har letat efter impellern men hittar ingen, så vi funderar på om den kan vara bortplockad. Drevet var bortplockat från motorn pga. att ett kugghjulshaveri vid köpet. Vid överkant på drevet sitter en plastplatta, kanske är det på den impellerhuset ska sitta?? Ingen som råkar ha en bild på detta liggande.. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gelis 678 Postad 20 Juni , 2006 Sprängskisser finns här http://www.mercruiserparts.com/selectModels3.asp?type_id=MERC Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Jonas_Pettersson 1 Postad 21 Juni , 2006 Perfekt.. Tack för hjälpen. Finns det någon som har ett impellerhus till salu, eller kanske en reservdelsmotor? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
alexn14 0 Postad 16 Juni , 2007 hej jag har en reservdelsmotor till salu Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Zer0 3 Postad 24 Juni , 2007 ujuj förbaskade mercury motorer... krånglar alltid behöver delar ja me Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser