Tittisturer 0 Postad 19 Juni , 2006 Hej alla kunniga! Kan någon som har en Yanmar YSE och har monterat ett skilljerelä typ Skyllermarks säga vilken av alla färgglada sladdar som är D på generatorn? Jag trodde att det skulle vara antingen den röd/svarta ellr den Röd/vita, men de beter sig väldigt skumt vid tändpåslag resp startad motor och pågående laddning. Någon som har lyckats utan att elda upp båten? Ps min kontrollpanel vid tändnyckeln ser inte ut som i instruktionsboken. ds. Tack på förhand /Janne Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tittisturer 0 Postad 26 Juni , 2006 Inga fler glada amatörer som lekt elektriker med en YSE? Idag regnar det ju så någon kanske kan svara? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
arosa 1 Postad 27 Juni , 2006 Hej....hittade ett schema som kanske stämmer..enligt det så har YSE en generator med yttre ladd-regulator. Och det borde vara den gula på ladd-regulator som går till den gröna på ladd-lampan som motsvarar D . Kjell Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Tittisturer 0 Postad 29 Juni , 2006 Halloj, Kanon, den skall jag testa (om jag hittar den...;-) Du kan inte lägga in bilden i lite större format? Jag har lite svårt att tyda schemat. Tack för hjälpen! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser