Gå till innehåll
tisdag 21 januari 2025
krawa

tips på gästhamn hunnebo till havstensund

Rekommendera Poster

då vi skulle segla till koster och prognosen inte är till nån fördel så skulle vi ändå åka nånstans. framför allt ska barnen ha det sommrit (4 och 6) tips??????????

ska försöka att ta oss till koster så småningom har ju 2 veckor på oss så någon gång om inte midsommar så senare.

snälla okänt vatten för mig vad det beträffar gästhamnar.

post-13808-1394234690,7251_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser

otroligt.

ingen som vet nåt om gästahamnar............nu e jag besviken alla vet allt och kan allt om båtar och motorer , men e de inga som ute då2.gif\

vi åker imorgon onsdag får väl leta upp nåt då.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Ledsen, men det jag vet om gästhamnar får plats på lillfingernageln.

Har inga små barn att ta hänsyn till, så jag söker bara upp naturhamnar...

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

bättre ett svar än inget alls.

hehe

jo naturhamnar vet jag en heldel om det blir det med nån natt men med tanke på vädret så får det bli gästhamnar(nära till buss för kärringen om tröttnar på trängseln i båten)8.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej,

Passa på att besöka Tanumstrand, där får du och familjen en charterresaa på hemmaplan. Dvs. Badhus, badstrand, shopping och god mat & dryckjom.

Mvh

maringuiden.se

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tackar har det på lut med. mera mera................20.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Hej Krawa

Ibland kan man ju ha dataproblem vilket har ineburit att jag inte kollat På MG på två dygn. 7.gif\

Gästhamnar på vägen;

Hasselösund, Där Stefan har sin båt känner du till?

Väjern, vid Tumlaren, Innomhusbad och Rehabanläggning

Hunnebostrand

Bovallstrand

Hamburgsund

Fjällbacka

Tanum Strand

Grebbestad

Havstensund

På utsidan Kalvön, väster om Havstensund finns en liten mysig gästhamn. Hela trippelön Lindön, Kalvön och Trossön är en fin ö, med en lite använd bilväg längs de tre öarna. SXK har bojar på på åtminstone på två ställe på insidan öarna. Endast för medlemmar.

Resö, är sista gästhamnen innan Kosterfjorden

Vi har legat några ggr när barnen var små på ett skär alldeles öster om ön Storesnart nån halv distansminut väster om Resö. Har för mig att det var en liten sandstrande där.

På andra sidan Kosterfjorden har vi ju ön Ramsö, med en mysig Gästhamn. Finns det inte en dabe med näckrosor i? Sen har vi ju Bert Dabe - hamnkaptenen http://www.maringuiden.se/gasthamnar/;hamn=391

Bifogad bild är från Ramsö tagen helgen runt 1 september 2005

På Sydkoster har vi:

Kyrosund på sydöstra hörnet

Breviks fiskehamn, mitt på i syd

Ekenäs, på nord ostra hörnet.

På nordkoster finns det två hamnar. En emellan öarna och en på ostsidan.

Sen finns det en massa naturhamnar på vägen.

Skärgården syd om Sydkoster är fantastisk. Hade du varit lite tidigare kunde du fått en kopia av mig på ett handrita specialkort som är mycket exakt.

Kommer du vägen förbi Kungshamn, Hasselesund ev Hunnebostrand kan du ringa mig på mobil 070-226 98 45. en extra telefon som jag har denna veckan då min vanliga tjänstetelefon är trasig. Det hade varit mycket intresant att få se din båt och jag kanske har en del andra tipps som är lättare att redogöra för muntligt, samtidigt som man pekar på sjökortet.

SXK har kommit med en ny hamnbeskriving, speciellt bra för barfamiljer http://www.sxk.se/kretsar/vas/naturhamnar/publikationer.html'>http://www.sxk.se/kretsar/vas/naturhamnar/publikationer.html

De har ju även en del andra intresanta publikationer http://www.sxk.se/kretsar/vas/

ha´ t sô pen´ t

tommy

post-945-1394234691,2308_thumb.jpg

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

tack tommy.

hör av mig när vi seglar igenom smögen mot sotek..20.gif\

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...