Masseman 0 Postad 19 Juni , 2006 Har problem med en givare som visar rätt när man ligger på max ca 10 kn. Men när man ökar farten och man planar ut så går tankmätaren ner till tom. Givaren är ny och är satt så att flottören pekar bakåt (om man står med näsan mot fören) är det så att flottören ska peka åt ngt annat håll för att visa rätt.Det är ju rätt så många skruvar så min förhoppning är att ngn har provat det här förut.Givaren har den förra ägaren satt dit så därför vet jag inte hur den ska sitta. Tar jag ur givaren och rör flottören så fungerar den precis som den ska. Båten är en wellcraft 3.7 L. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
abborren 0 Postad 19 Juni , 2006 Hej det låter som om att du inte har några skvalpskot i bensin tanken alltså mellan väggar i tanken.så när du gasar på så åker all bensin bakåt å givaren känner inte av att det finns någon bensin.. mvh Ohlsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Masseman 0 Postad 19 Juni , 2006 Stämmer inte riktigt.Det är när det är full tank som det är så här. När man har halv o mindre så visar den rät ?? Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
abborren 0 Postad 19 Juni , 2006 Å fan! ja då har jag ingen aning om vad problemet är. Mvh Ohlsson Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Nitro 2 Postad 19 Juni , 2006 Tankmätare i båt är inte och kommer aldrig att bli exakta så länge båtens vinkel mot vågplanet ändras. Så ta dig inte några problem som du inte kan göra något åt. Detta är ett typiskt sådant. Det finns givare med flotörarm och givare där flotören rör sig på centrumaxeln. Ingen av dessa är perfekt så länge båtens läge i ändras i vågplanet. Varför mitt förslag är att du, ifall du har logg, kollar mot denna så har du alltid på ett ungefär reda på hur mycket bränsle som finns kvar. För du vet väl på ett ungefär vad båten drar per dist (troligen kring 1,5 - 1,7 l/dist). Med andra ord det har i princip ingen som helst betydelse hur du monterar tankmätaren den kommer ändå inte alltid att visa rätt. mvh/Nitro Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Masseman 0 Postad 19 Juni , 2006 Tack för all hjälp !! Jag ville bara få det verifierat så att jag inte sitter o skruvar i evighet...och i onödan. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser