Gå till innehåll
onsdag 25 december 2024
qwintus

SSRS

Rekommendera Poster

Så hände det som man inte vill, efter en skön dag i båten mest liggandes till ankar i sol. Vid hem gång fanns det ingen drivning på motorn, troligtvis har brytpinnen i proppeller gått av. Det har hänt tidigare ägare av båten också. Nu sitter motorn i en motorbrunn så det är inte så enkelt att byta den trillskandes pinnen trots reserv i båten. Så det blev ett samtal till SSRS och begäran om assistans, trevliga killar svarade på en gång. Nu låg vi för ankar i kanten på ett sund så dom kunde avsluta sin middag i lung och ro innnan dom gick ut till oss. 30minuter senare var dom på plats och hjälpt oss.

Nu kom vi hem lite senare men allt gick bra och som medlem i SSRS var det kostnads fritt, icke medlen hade fått betala 2150:- för färden till hamnen.

PS. vi hann hem till brasiliens match DS.

Stort tack till SSRS i Västerås

Dela detta inlägg

Länk till inlägg
Dela på andra webbplatser
Gäst Mariage

Bra,fint att ge ros till SSRS som både gör och är ett fantastiskt gäng.

Jag har själv fått hjälp därifrån en gång för några år sedan utanför Gävle,dom gör ett fantastiskt jobb.

En fråga till dig,gick du innanvägen via dragets kanal och om  gick det bra?

Mvh Urban

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Nä, jag hoppade över dragets kanal, på min hem väg från Nynäshamn. Valde färd väg med enkel navigering då jag är lite ringrostig, men färden gick bra hem.

Nu har jag lyft motorn och kunde konstatera att brytpinnen har gått av, det hände vid omslag från back till fram och sedan för snabbt gas pådrag.

Dela detta inlägg

Länk till inlägg

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Skapa ett konto på maringuiden.se. Det är lätt!

Registrera ett nytt konto

Logga in

Medlem på maringuiden.se? Logga in här.

Logga in nu

• Skapa nytt...