andreass 0 Postad 18 Juni , 2006 hallå har blivit båtägare och har en fuderin på vad det är för drev jag har Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Nissed Postad 18 Juni , 2006 Hej, du har ett AQ 100 drev, A om knutarna ser ut som en burk, B om det är vanliga kardanknutar. //Nisse Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Wellcraft19 1 Postad 19 Juni , 2006 Du kan ga hit och hitta broschyr fran den tiden: Volvo Penta Borde genom att soka pa weben aven kunna hitta lite sprangskisser pa drevet. Min hederliga kalla, http://www.dougrussell.com, gar tyvarr inte sa langt tillbaka i tiden. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan_L 7 Postad 19 Juni , 2006 Hej! Jag vet inte vad det är för drev men jag är säker på att det inte är ett Volvo Penta även om styrarmens konstruktion är snarlik 100-drevets. Det fanns ett flertal drevfabrikat som liknade VP:s 100-drev, bl.a. Eaton, Munice, Perkins, Enfield, m.fl. Vad sitter det för motor innanför akterspegeln? Det kanske kan ge en ledtråd. Det syns en ingjuten text på bilden, jag klarar inte att läsa den men det kan vara fabrikatet eller en modellbeteckning. Titta efter fler märkningar på drevet. Det ser ut som om du behöver byta knutbälgen och några skruvar mot rostfria dito. Ny olja av rätt typ är nog heller inte fel. Mvh Stefan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
abborren 0 Postad 19 Juni , 2006 Jag är åxå säker på att det inte är ett vp 100 drev Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Stefan_L 7 Postad 19 Juni , 2006 Jag tror att det är ett Enfield drev du har, sökte lite på Google och fick en träff på Enfield Stern Drive: www.sterndrives.co.uk Där finns bl.a. denna bild som liknar ditt drev. Kontakta firman (mailadress finns på hemsidan) med en bild på ditt drev så kanske de kan hjälpa dig. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
andreass 0 Postad 20 Juni , 2006 här är fler bilder och det är en b20 motor i båten Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
pontus97 0 Postad 22 Juni , 2006 Det där är inte ett 100 drev! Växel förararen sitter inte på samma ställe som på mitt drev. Har ett Hundra A drev! Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser