FinnSpeed 0 Postad 18 Juni , 2006 Hej, Har en spricka mellan doghouse och rufftaket. Hur tätar jag den bäst? Delarna är popnitade ihop från insidan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 18 Juni , 2006 wurths limma täta limmar allt , karosseridelar på bilar, tak mm , vulkande gummiliknande lim i vanlig limpatron för pistolhandtag, dessa limfogar klara av rörelse, övermålnigsbart. innehåller ej ättika eller andra frätande medel. Hör med närmsta bil eller lackverkstad. Har själv alltid en tub i båten om man skulle få en spricka vid grundkörning. De ställen där jag ej kom åt att svetsa på mitt båtbygge limmades istället. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
erikeriksson 2 Postad 19 Juni , 2006 Hej, själv skulle jag använda vit sikaflex 291. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 19 Juni , 2006 produkterna är nog likvärdiga. men här är ändå ett produktblad så du själv kan jämföra http://www.wurth.se/produktkatalog Råmaterial-basis PUR-bas Lagring vid 10°C till 25°C 1/2 år Användningsområden Karosseri- och fordonsbyggnation, båtbygge samt trä- och metallbygge. Specifik vikt Brun och svart: 1,16 kg/l Grå och vit: 1,2 kg/l Krympning (DIN 52451) ca 6 % Damm- och yttorr* 1-2 timmar Genomhärdningstid* 3 mm/24 timmar Hårdhet i shore* (DIN 53505) ca 40 Sträckgräns (DIN 53504) > 400 % Draghållfasthet (DIN 53504) ca 1,8 N/mm2 Skjuvhållfasthet (DIN 53283) > 1 N/mm2 Draghållfasthet vid tätning (DIN 53515) ca 7 N/mm2 Återställningsförmåga (DIN 52458) ca 90 % Elasticitet 10 % av fogens bredd Bearbetningstemperatur 5°C till 35°C Temperaturtålighet -40°C till 80°C (Under kort tid upp till 120°C) Överlackeringsbar ja (Utom alkyd färger) Egna försök rekommenderas. Övermålningsbar ja (Utom alkyd färger) Egna försök rekommenderas. Tålig mot Havs- och kalkvatten, svaga syror och lut och UV-strålning Kortfristigt tålig mot Drivmedel, mineraloljor, växt och djurfett/oljor Förbehandlas ja * = Temperatur 20°C, 65 % relativ luftfuktighet. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
Gäst Postad 19 Juni , 2006 http://www.wurth.se/produktkatalog adressen trillade bort. ser även att silkaflex är slipbar, limma täta är svårslipat du får foga snyggt på en gång eller i etapper använd masktejp och ett blött finger till hjälp. Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
FinnSpeed 0 Postad 19 Juni , 2006 Tack för tipsen /jan Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser