meijer 0 Postad 18 Juni , 2006 Hej. Jag har en OMC 3.0 med ett Cobra drev. Jag upptäckte häromdagen att min trimcylinder på styrbord sida läcker olja när drevet är max upptiltat. Det verkar dock inte läcka någonting när drevet stilla och man inte tiltar någonting. Min fundering är om det kan göra någon skada på den hela trimcylindern om man kör med båten utan att använda tilten någonting, hinner inte fixa detta innan midsommar då vi ska ut i skärgården och fira. Sen har jag läst både i reparationshandboken och på nätet att det inte är någon ide´ att plocka isär en trimcylinder för att byta packboxar och dyligt för att det väldigt svårt att få det tätt. Är det någon som har nån erfarenhet av renovera en trimcylinder eller är det lika bra att köpa en ny med engång? Tack på förhand för svar! Magnus Meijer Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser
meijer 0 Postad 19 Juni , 2006 Ingen som har någon erfarenhet av trasiga trimcylindrar? /Magnus Dela detta inlägg Länk till inlägg Dela på andra webbplatser